ALLIN > חדשות > חדשות תחבורה ואיכות הסביבה > האם ייפתח נתיב נוסף בכביש 4 בין רעננה מרכז לרעננה צפון?

האם ייפתח נתיב נוסף בכביש 4 בין רעננה מרכז לרעננה צפון?

האם ייפתח נתיב נוסף בכביש 4 בין רעננה מרכז לרעננה צפון?

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, פתח השבוע לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש 4, בקטע שבין גן רווה לראשון לציון. במשרד התחבורה סבורים שהנתיב החדש צפוי להקל על עומס התנועה מראשון לציון לתל אביב, ולשחרר את הפקק הגדול והקבוע הקיים בקטע הדרך – זאת בעקבות פיילוט מוצלח שנערך בכביש ירושלים-ת"א, בקטע הדרך שבין שער הגיא למחלף בן שמן, בשני הכיוונים. במסגרת העבודות שביצעה חברת נתיבי ישראל, הוכשרו שולי הדרך של כביש 1 כנתיב נסיעה שלישי שהביא לצמצום עומסי התנועה בכל קטעי הדרך שהוכשרו.

הצלחה זאת הביאה את שר התחבורה ישראל כץ להורות לחברת נתיבי ישראל לבחון נקודות תורפה נוספות, הניתנות לטיפול מיידי. אחד הרעיונות הוא הכשרה של שול הדרך בכבישים עמוסים במיוחד, כנתיב נסיעה נוסף, במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישים.

כך למשל, חברת נתיבי ישראל בוחנת בימים אלה מספר כבישים נוספים בכל רחבי הארץ בהם ניתן להכשיר שוליים לטובת נתיב נסיעה שלישי, כגון כביש 2 דרום בין פולג לווינגייט, כביש 4 בין רעננה צפון לרעננה מרכז ובין מחלף גהה לגבעת שמואל, בשני הכיוונים.

אגב, רק לפי כעשרה ימים חנך השר כץ את קטע הדרך החדש המחבר בין כביש 531 לכביש איילון דרום (כביש 20). השר כץ ציין כי מדובר בכביש רוחב אסטרטגי, החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון, כביש 4 וכביש החוף (כביש 2) במערב. במרכז הכביש מסילות רכבת השרון, עם שתי תחנות רכבת ברעננה. קטע הדרך החדש, באורך של כששה קילומטרים משפיים עד מחלף שבעת הכוכבים, כולל שלושה נתיבים ושתי רמפות חדשות ליציאת כלי רכב. כביש 531 כולל בין היתר אלפי מטרים של קירות אקוסטיים, 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים עיליים ותחתיים לחקלאים ולהולכי רגל.

לאורך הכביש הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. בקרוב יחנך קטע נוסף בכביש איילון דרום שיחבר את כביש 531 עם כביש החוף (כביש 2) ויחתום את פרויקט 531.

לדברי השר כץ, הכביש החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. כמו כן, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. עלות פרויקט 531, הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.6 מיליארד שקלים.

מאת: מערכת אול אין | בתמונה: כביש 531 | צילום: נתיבי ישראל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט